söndag 29 maj 2011

Min Morsdag!


Morsdag...
började med att jag blev uppvaktad på morgonen.
Barnen hade ritat en teckning och köpt mörk choklad:)
Mannen hade varit iväg och köpt två fina margeriter på stam.
Passar väldigt bra i zinkurnorna som ni ser.


Jag gjorde en rabarbersmulpaj till fikat.
Den enklaste pajen man kan göra...
Man tager vad man haver hemma helt enkelt.
Jag mäter inte ingredienserna ens utan tar på en höft:)

Smulpaj

Rabarber i botten
Blandar ihop följande:
Margarin
Socker
Havregryn
Mjöl
Kanel
Vaniljsocker
Honung att ringla över
Ca 30-35 min i ugn 200 gr
 Vaniljsås

 Första skörden till pajen

 Lägger rabarberna i den nya trådkorgen

Krispiga rabarber i botten


Ljummen paj färdig att ätas, mums!

Vi hann sitta ute mellan skurarna
och njuta av pajen i solen.
Annars har vi hjälpts åt att riva hela altanen idag.
Bilder på det senare i veckan.

Ha en fortsatt trevlig Morsdag!
Kramis

Helena

4 kommentarer:

VillaKarlslund sa...

Mmmm såg väldigt smaskigt ut med paj:)

Ha en bra vecka! kramen Tina

Radhusdrömmar sa...

Åh visst är det gott med rabarberpaj, en av mina favoriter. Min man bakade det förra helgen.
Kul att du också blev lite uppvaktad idag, det är ju vi mammor värda :-)

Kram

Fru Vallmo sa...

Mmmmh rabarberpaj är alltid gott! Det verkar verkligen att du har fått en fin morsdag!
Önskar dig en bra start i veckan!

Villa Carl Larsson sa...

Rabarber är verkligen gott. Det måste jag se till att få till i trädgården också. Mums med rabarberpaj, saft, marmelad och mycket mer :)

/Josefin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...