söndag 28 augusti 2011

Uterummet äntligen färdigt!


Välkomna in i vårt uterum som nu är klart!
Några lister vid mattan vi lagt saknas, men
det finns väl alltid lite småfix i slutet.
Mattan är vi helnöjda med, skön att gå på
och rätt färgval blev det tillsist- antracitgrå.
Äntligen blev det dags för inredningen denna helg.
Den vackra hortensian får stå vid de höga fönstren.





Man kan nu konstatera att där de nya sköna
utemöblerna står är den moderna delen.
De är köpta på Chilli.




I hörnet är det en känsla av orienten med
med fokus på mitt projekt med soffan...
D.I.Y....eller vad tycks?




Jag har placerat skåpet mot den nya väggen
som inte fanns tidigare. Där har jag nu samlat
en stor del av mina loppisfynd och även arvegods.
Där kan man bla hitta kakor och godis.
Jag ville få känslan av ett litet café, godisbutik,
en "candyshop" helt enkelt!
Denna helg har bjudit på sol och värme och det kändes
 som sommar igen, så det blev lite extra mysigt!




Det som återstår nu är ytterlampor och plåttak bla,
men nu kan vi sitta och njuta och tycka att
vi har varit väldigt duktiga som har åstadkommit
allt detta på tre månader!
Mer detaljbilder kommer, jag lovar;)

Kram

Helena

31 kommentarer:

A House With A View sa...

Men herregud Helena!!! Vilket heeeelt fantastiskt uterum ni gjort!!!! Så jättejättefint!!! Som jag sagt förut så gillar jag ju fönstrens utformning jättemycket, men vilka fina möbler ni köpt också!!! Passar ju perfekt, allt är helt perfekt!! Din soffa är ju supermysig, och jag gillar särskilt att dynans tyg bryter av med lite blommigt i orange -snyggt!!! Wow vad ni fått till det bra!!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Tina sa...

Supersnyggt och mysigt!
Allt passar så bra ihop, kul att få se soffan i sin helhet också. Färgvalet är så snyggt och harmoniskt.

Ha en fin kväll och kram!

LyckligaPraliner sa...

Wiihooooo vad snyggt! Det där har ni/du gjort riktigt riktigt bra. Du har verkligen tänkt till hur du vill ha det och det märks. Och fina skåpet med gosakerna är ju bara så helt perfekt. Där vill jag stå hela dagen och välja :)

Ann-Louise

Kamilla sa...

Så fint det blev! Rummet är ju jättestort. Skönt med flera rum i ett. Det gamla skåpet blev jättacharmigt som kontrast till det nya. Fina burkar och annat du hittat. GRATTIS!
Kram

Radhusdrömmar sa...

Kul att det är klart!!
Verkligen jättefint och stort!
Snyggt inrett också.

Kramar

Cajsas Faster sa...

Härligt du!!


Där kommer ni ha det skönt!
Kram Marie

Karin Segerberg sa...

WOW va snyggt!!!

Anonym sa...

JÄTTEFINT!!!!!!
Kram Linda N J

Fru Vallmo sa...

UNDERBART!!!! Vilket härligt rum ni har skapat! Wow! Ni kan verkligen vara riktig riktig stolta!
Och så himla kul att vi fick följa hela vägen dit!
Kram Ute

Kia sa...

Wow skit snyggt om jag får säga så!!
Ni måste vara tok nöjda. Så duktiga.

Kram Kia

Unknown sa...

Vilken fantastisk känsla du/ni har skapat! Ett riktigt mysrum som ni kommer att få många fina stunder i. Du har verkligen känsla för inredning! Bra jobbat... Kram Therése

Britt sa...

Kan bara säga att jag gillar det och vad många härliga kväller och dagar ni har framför er att sitta där och mysa//Britt

Anonym sa...

Förlåt,det är jättemysigt! Godiset smakar gott!
Puss......
M

Camilla sa...

Verkligen jättefint Helena, vad duktiga ni har varit. Det ser så mysigt och inbjudande ut. Här kan ni njuta många timmar framöver. Men känner jag dig rätt så har du snart något nytt projekt på gång! Kram Camilla

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Nämen WOW vad snyggt! Och mysigt!!! En massa små vrår i ett och samma rum, det gillar jag. Soffan har du verkligen gjort ett bra jobb med! WOW!! (igen) :)

Ja vet, håret är ändå klippt ca 10 cm och det känns längre. :) Nej, jag har inte sett filmen än, kanske imorgon kväll när jag har sambofritt. :)

Kram Johanna

Madame Edith sa...

Blev ju SUPERDUPERFINT!!!!

Jag lade lite extra märke till din fina golvlampa, sååååå vacker :)

Ha det fint, kram/M

Smultron på ett strå sa...

Så fint ni har fått det! Då är vi två som gillar grått! Soffan är supersnygg, duktig du är!//kram maria

Lena Sannerholt sa...

Otroligt fint och smakfullt inrett. Förstår att du njuter av att sitta där. Kram

Allt och/eller Inget sa...

Vad fantastiskt att det redan är färdigt! Vilken härlig rymd ni har skapat i rummet, och golvet är jättefint. Mysigt med en soffhörna och ett stort bort att äta middag vid, oj vad fint ni gjort! Bra kämpat! Nu är ni värda att sitta ned och njuta ett tag. Kram Linda

mammaxtre sa...

Grattis Helena till ett nytt uterum. Jag måste säga att ni jobbar snabbt du och din make, så duktiga. Jag förstår att du är helnöjd!

Hildas hem - Sofia sa...

Stort grattis! Det måste vara underbart! Det blev verkligen superfint - kan tro att ni kommer att spendera mycket tid där i höst :)

Jag önskar dig en fortsatt härlig tisdag!
Kram Sofia

Fröken Grön sa...

Det där blev verkligen toppen! Och att ha sin egen "candy store" faller mig verkligen i smaken.
Soffan du gjorde ser fantastisk ut! Vilket underbart ställe att ligga/sitta och läsa inredningstidningar i höstrusket!
Må så gott!
/Anna-Karin

Tina sa...

Nu måste jag missat något helt, café??
Du måste berätta...

kramen!

Madame Edith sa...

Vad kul att du fick användning av lampan igen då, blev ju som ny med ny skärm.

P.s ÄLSKAR också att fynda :)

Kram/M

Lottas Fotografi sa...

Supersnyggt och jättemysigt! Ni har verkligen lyckats med helheten. Och vad stort det blev! Ni kan verkligen vara stolta över erat mästerverk! Åh grymt snygg blev soffan! Tänk vad många mysiga höstkvällar med levande ljus det kommer att bli!

Kramar Lotta

Ljusa vardag sa...

Riktigt fint ni fått! Nu kan ni förlänga sommaren med flera månader. HÄRLIGT! Vilken fin bild du lyckats få till på din header! Önskar dig en fin fortsättning på veckan! Kram Anna

Dröm vid havet sa...

Hej! Vad fint det blev, mysigt och härligt. Tänk att få tända lite ljus och bara sitta och njuta!
Gillar såklart iden med soffa av gamla lastpallar. Ha en bra helg, jag åker nog till stugan och fortsätter...

Nilla Q sa...

Så otroligt fint det har blivit!!! Och så fint du har inrett! Måste vara helt underbart med ett sånt rum nu till hösten.

Jättefin bild i din header också!!

Kram Pernilla

Gugis Pärlor sa...

Vilket vackert och luftigt stort uterum ni gjorde och får njuta av långt in på hösten! Superfint!!

Kram Gugi

Betong ute och inne sa...

Hej åh det blev jättefint....ni måste vara så nöjda..! Underbart att kunna sitta och njuta nu i... Så snygga de grå möblerna var...super!
Sen har jag ju varit jättedålig på att kika in till er på ett tag, det har bara inte funnits tid...men så fin din sida blivit...och headern var kanom...
Ha en skön helg...så ska jag gå och jobba några timmar...
Kram Malin

Madeleine sa...

Det blev verkligen hur fint som helst och STORT!

Kramiz Madde

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...