måndag 22 augusti 2011

Lastpallarna har blivit soffa:)


Har blivit färdig med mitt stora
sommarprojekt i helgen.
Ja, denna sommar har jag haft olika projekt igång
och soffan har varit den stora utmaningen!

Det har varit kul att göra en soffa av lastpallar.
Under arbetet med den har jag ändrat utseendet
på den och tillslut blev det en utan ryggstöd.
Jag fick för mig att den skulle skava på den
nya fina innerpanelen och det ville jag ju inte!
Sedan skulle den ta mer plats än beräknat.
Det blev alltså ingen fåtöljdel utan det
blev istället en fotpall som man kan flytta runt.

För att slippa vassa kanter, så blev lösningen
att använda mig av skyddsemballage som
hade används till fönster och
skjutpartier som ni ser här på bilden.
Sedan har jag mycket enkelt använt
ett lakan som jag häftat fast runt om.




En madrass som jag fyndat på loppis
för 20 kr passade perfekt till måtten
på den stora soffdelen ca 70*200 cm lång.



Sedan ändrade jag mig även när det gällde
att ha en spånskiva att fästa tyget i.
Valde istället att vika tyget runt madrassen och dynan.
Det hör till saken att jag hade köpt så oerhört
mycket tyg att det gick utmärkt att göra det!






Nåväl, som sagt det har varit oerhört
roligt att göra denna soffa...
Hur den ser ut i sin helhet får ni se nästa gång;)
Jag känner mig mycket nöjd med att JAG
har kunnat skapa detta projekt!

Kram

Helena


17 kommentarer:

Lottas Fotografi sa...

Vad duktig du är!!!!!!! Kan ana av bilderna att den blev kanonsnygg! Du ska med all rätt vara jättestolt över dig själv! Jag är imponerad, det hade jag aldrig fixat själv! Nu vet jag vem jag ska ringa när jag får en ide!
Kram Lotta

Fru Vallmo sa...

Vad kul! Förstår att du är nöjd/stolt, det ser jättemysig ut, och man kan inte ens ana att soffan är gjort av lastpallar! Verkligen en kanon idé!
kram Ute
PS: Och så fint! Min favo-bild som header!

Tina sa...

Känslan att ha gjort ett sånt jobb själv är oövervinnlig! Det är liksom den som får en att bygga vidare, visst får du väl nästan lite blodad tand nu? Eller så kanske du känner, aldrig mer..
Hursomhelst är den supersnygg, bra gjort!!
Madrassen är snygg, ser väldigt mjuk och skön ut.

Ha en bra dag o kram på dig!

Kia sa...

Kul att du genomförde ditt projekt och att du blev nöjd med det!! Bra känsla.

Snygg ny logga du har.

Kram Kia

Camilla sa...

Vad fin den blev Helena, du är verkligen jätteduktig! Gillar din header, fin bild, kram!

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Nämen så smarta lösningar du har på din soffa! Ska bli spännande att se resultatet imorgon.

Kram Johanna

VillaKarlslund sa...

Du är så fixig o händig önskar jag kunde hantera
hammare spik o såg.
Ser ut att bli ett bra resultat:)
Headern var jättefin

Kram från mej

mammaxtre sa...

Vilken kreativ ådra det bor i dig Helena. Så duktigt!

A House With A View sa...

Oj vilket megaprojekt!! Ser ju jättebra ut, ska bli spännande att se ditt nästa inlägg :) Ni har verkligen hunnit med en hel del hemma hos er denna sommar, så ni jobbat på!!!! Men så blir det bra också!!!

Stoooooooooooor kraaaaaaaaaam aka

Madeleine sa...

Nu är jag nyfiken på att se resultatet! Du är så himla händig och påhittig!

Kramiz Madde

Kamilla sa...

Så härligt att kunna slå sig ner på sin egengjorda soffa!!! Den ser jättemysig ut. Kram på dig

promenader på landet sa...

Vad duktig du är som gör egen soffa, ska bli spännande att se resultatet! jättefin header har du också:) Må så gott kram Maria

Fröken Grön sa...

Jisses så uppfinningsrik och händig du är! Och så himla läckert resultatet blev. Ny fin header har du också hunnit fixa till, - vacker bild!
Ha det fint!
/Anna-Karin

Radhusdrömmar sa...

Duktig du är som fixar en massa själv!!
Håller med kommantaren ovan att det var en väldigt vacker bild i headern.

Kram kram

A Cup Of Emilia sa...

Vad bra det blev :) :) du är så duktig. Det känns så härligt när man har gjort någonting alldeles själv också :) Kramar från Emilia

Allt och/eller Inget sa...

Vilket stort projekt du har utfört i sommar, imponerande! KRam Linda

Min plats i solen sa...

WOW!!! Vad duktig du är! Och vad fint det blev! Imponerande och vilken härlig kreativitet du har. Och att du utmanar dig själv på det viset. Jag hade utan tvekan beställt en soffa utav dig. Heja dig Helena! :)

Du nu när jag scrollade längre ner på din sida här såg jag (vilket jag totalt missat tidigare) att ni var i Eastbourne 2009. Då hoppade mitt hjärta till lite extra. I Eastburne tillbringade jag två somrar i rad under tonåren så den fina kuststaden bultar mitt hjärta lite extra för. Jag hoppas att ni hade det fantastiskt? :)

Ta hand om dig vännen och ha en fin helg tillsammans med din familj!

Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...