fredag 2 september 2011

Torkade blommor i ram


Först vill jag säga att jag är otroligt glad
för alla fina kommentarer jag fått om uterummet!
Jag har med glädje läst dem och
kan konstatera att det är det som har taggat
mig att komma igång med saker.
Speciellt när det gäller mina
projekt denna sommar.
TACK!

Jag har som vanligt blivit inspirerad av
andra bloggar och jag har provat på
att pressa och torka blommor.
Minns min gamla blompress jag
använde i tonåren, men har inte letat på den.
Några tunga böcker fick duga denna gång.
Lavendel fick det bli i några fururamar jag
målade om i den ljusgråa färgen
vi använt till innerpanelen.



Sedan provade jag rosenskära och marguerite.
Lite svårare kanske eftersom de blir vikta så att säga.
Resultatet blev bra tillslut, tycker jag.



Nu i veckan har dessa bokstäver torkat.
Jag har plockat några kvistar,
klistrat ihop dem och bildat ordet
HOME



 
Lovade lite detaljer från uterummet och jag
hoppas att ni kommer att gilla det
i några inlägg framöver?

Ha en fin lördag!

Kram

Helena

9 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

FinT!

Trevlig helg. Kram Marie

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Vilket underbart uterum, så läckert inrett!!
Gillar bokstäverna du pysslat ihop..

Ha en fin lördag! Kram kram Maria

mina finaste. sa...

Du, jag måste bara säga: Vilket himla fint uterum!! Vad duktiga ni är som skapat en sån oas. Kan tänka mig att det är härligt att ha det nu på hösten. Sitta och mysa och bara ha det bra :D

Stor kram

Kamilla sa...

Vilka underbara blomtavlor. Älskar den sista. Kram på dig

Britt sa...

Tavlorna tar jag efter jättefint//Britt

VillaKarlslund sa...

Blev jättefina tavlor:))
Och ert ute rum blev jättebra.
Kul ide med bokstäverna:)

Ha en fin helg
Kraam Tina

mammaxtre sa...

Helena, så duktig du är. Vilka fina detaljer!

Ha en fin söndag

Kia sa...

Rolig idé med bokstäverna! Fina tavlor också.
Jag hoppas verkligen att altanen är klar tills nästa helg och att solen skiner. : )
Ska visa mina gjutningar inom snar framtid.

Kram Kia

A House With A View sa...

Wow Helena vad himla fint det blev med de torkade blommorna!!! Vad fiffigt!!! Och så kul att kunna göra saker själv att ha framme istället för att köpa dyrt!!! Myyyyycket stilfullt och charmigt tycker jag!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...