lördag 25 juni 2011

Jordgubbar hela veckan lång!


Började med att våra gulliga grannar
kom över med 2 l
jordgubbar i måndags.
Mina egna jordgubbsplantor har inte
gett någon större skörd, men ca 8 st
har vi ätit hittills;)

Sedan har vi ätit på olika tillställningar
i veckan och igår var det midsommarafton.
Idag hade vi jordgubbar över och
de passade bra till en nybakad sockerkaka
med lite grädde.


Denna regniga dag har vi inte gjort mycket.
Kan vara skönt det med ibland.

Ha en fortsatt lugn och skön
Midsommardag!

Kram

Helena

3 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Jag har också ätit överblivna jordgubbar idag. Tror aldrig jag tröttnar på jordgubbar, - så gott!
Ha en skön midsommardag!
Anna-Karin

promenader på landet sa...

Hej min kära bloggvän och tack snälla för hjälpen med blogger!! Nu kan jag kommentera igen! Mmmm visst är det gott med jordgubbar det kan man äta varje dag! Må så gott stor kram från Maria

LyckligaPraliner sa...

Jag har också ätit mycket jordgubbar. Mums! Mina små stackars jordgubbsplantor skall förpassas till kompost högen. Där ska de få vila tills jag har gjort om i våra pallkragar. Idag har vi haft svalt och lite blåsigt. Perfekt väder för att jobba ute! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...