söndag 10 juli 2011

Fotoskola del 3


I Happy Days fotoskola
denna vecka är det dags att
använda bländaren och slutaren på
olika sätt som är helt nytt för mig.
Fick ta fram instruktionsboken och prova mig fram.
Temat är sommar och jag hade svårt att
välja bilder, så det blev några stycken!
Blev nöjd med några av bilderna, men det var allt lite svårt.


F/2,8
1/1600 sek
ISO-200


F/11
1/100 sek
ISO-200


F/3.5
1/2500 sek
ISO-200


F/11
1/250 sek
ISO-200


F/2.8
1/640 sek
ISO-200


F/4
1/4000 sek
ISO-200


F/11
1/4000 sek
ISO-200


Kram

Helena

12 kommentarer:

Fru Vallmo sa...

Härliga sommarbilder och så kul att se skillnader!
Jag håller med dig att det var lite svårt med dock så lärorikt, eller hur! Vet inte hur många bilder jag har knäppt ;)
Önskar dig en fin fin söndag!
Kram

Lottas Fotografi sa...

Fina bilder, blev ju jättebra!
Jag är inte klar med min läxa ännu....

Kram Lotta

Smultron på ett strå sa...

Oj, det verkar jättesvårt tycker jag. Vill önska dej en jätteskön semester!//kram maria

Cajsas Faster sa...

Det där är överkurs för mej än, men jag ska lära mig nån gång:)

Ha de!

A House With A View sa...

Det där verkar ju ursvårt!!! Kul att se skillnaderna!!! Du kommer ju bli värsta proffset innan du är färdig med den där skolan, hihi.

Kraaaaaaaaaaam aka

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

He Helena
Jag har både en klaff skänk, en liten byrå, 2 större byråer samt en större skänk som ska säljas.
Madeleine

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Hej Helena
Jag har bååde en klaffbyra , liten byrå, 2 större byråer samt en större skänk som ska säljas
Madeleine

Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge! sa...

Fint jobbat och vad roligt att du tog med flera bilder, speciellt att man kan se skillanden i olika inställningarna med. Lägger in din läxa! :-)

Mira sa...

Hej och tack snälla för din komplimang! :)
Det är himla svårt med manuella inställningar, men visst är det roligt att experimentera?

Tycker din sista bild med flaggstången blev väldigt stämningsfull, fint!

Ha en fin dag, kram Mira

sussi sa...

Vilka jätte fina bilder, jag är också med i fotoskolan.
/ Sussi

Yohanna i Las Palmas sa...

Halloj!
Kom förbi för att kolla upp fotoläxan. Vad bra du har gjort med att ta samma bild med olika inställningar så man verkligen ser skillnaderna.
Jag har inte lyckats än med det....det kommer ;)
Hälsningar
Yohanna

Marie sa...

Bra jobbat med läxan =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...