fredag 11 mars 2011

Favoritställe







Det här ett av mina favoritställen i Sverige
som vi gärna återkommer till då och då.
Det ligger nere i sydligaste Skåne.
Senast vi var där var förra sommaren.

Alldeles i närheten av Kåseberga med sin mysiga hamn
finns dessa stora stenar som kallas Ales stenar.
En mycket vacker plats med underbar utsikt!
Ni som inte har varit där måste göra ett besök dit någongång!

Jag har tänkt att då och då visa bilder på platser i världen
som jag besökt. Det blir både inrikes och utrikes.
Hoppas ni kommer att gilla det!

Ha en skön fredag alla!

Kramar
Helena

12 kommentarer:

Nilla Q sa...

Ser jättevackert ut! Vill gärna se bilder från dina resor. Alltid kul med inspiration och idéer:-)
Är Victoria-boken bra?

Önskar dig en skön fredag!

Kram Pernilla

mammaxtre sa...

Det ser jättefint ut. Jag har aldrig varit i Skåne.

Ha en trevlig fredag

millandante sa...

Trevligt med tips! Där har jag aldrig varit så jag tackar extra för det!:)

Trevlig helg!
Kram

Tina sa...

Där var jag också i somras!
Gjorde en liten tur till Österlen...mycket vackert där.

Kram

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Där var vi på semester när vi var små med familjen. Jag minns att jag tyckte det var väldigt fint och häftigt med stenarna. :)

Trevlig helg!
Kram Johanna

Fröken Grön sa...

Kan bara hålla med dig om att Ale Stenar är fullkomligt magiskt! Jag har ju turen att bo hyfsat nära, så nog blir det ett besök dit då och då.
Hoppas du har en skön fredagkväll framför dig!
/Anna-Karin

VillaKarlslund sa...

Det ser ju jättefint ut.Kanske blir en tur dit.
Vill gärna se bilder från dina resor.
Kul med lite tips.
Ha en underbar fredag Kram Tina

Sari sa...

En fin fredag önskar jag dig också!
Ja, visst är det vackert vid Ales stenar! Jag var där en sommar för några år sedan och skulle gärna åka dit igen! Kanske kan det bli i sommar?!
Ha en trevlig helg!
Kram Sari

Vit dröm sa...

Det låter som en bra idé:)
Ha en riktigt mysig helg!
Kram Anna

Cajsas Faster sa...

Där är det härligt. Vi var där en stekhet sommardag.
Österlen skulle jag vilja se mer av!

Trevlig helg, kram Marie

A House With A View sa...

Vilka vackra bilder! Och tusen tack för tipset! Det finns mycket vackra platser att besöka i vårt avlånga land!

Önskar dig en riktigt hääääärlig lördag! Måååånga kramizar från mig till dig! /aka

Helena sa...

Visst är det underbart där!Har varit där utsikten var vidunderlig:-)Skåne har ju så fin natur!
Kram från mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...