torsdag 3 mars 2011

Mer loppisfynd


Ja, som ni vet blev det en hel massa besök på loppisar
för mig i förra veckan, så nu ska jag ta det lugnt ett tag;)
Här är några av fynden som jag vill visa er!


Gräddkanna 15 kr.


Glasassietter 6 st 50 kr.
Gammal bakbok från 1935 10 kr.
Liten glasskål 5 kr (perfekt för värmesljus).


Hoppas solen visar sig idag också på em,
för det var allt bra skönt att sola lite igår!
Yngsta sonen är nu hemma med feber
och hosta sedan igår och mannen
åkte hem tidigare från jobbet.
Vi får kurera oss i helgen!

Ha det bra alla!

Kram

Helena

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en jättesöt gräddkanna, tänk när du kan ha den full med vitsippor. Och glasasietter är jättefint och duka med, vårlikt.
Kramar
AnnaMaria

Hildas hem - Sofia sa...

Vilka härliga och bra fynd du gjort! :)

Ha en härlig dag!
Kram Sofia

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Vilken fin gammal kokbok du har hittat? Vad är det för slags recept i den? Nu blev jag nyfiken på hur kokböckerna såg ut förr i tiden, vad lagade /bakade man då? :)

Jag tycker också det mesta som ska tas med till Klädbytardagen är fint, men tyvärr är det för litet/stort. Så jag hoppas att det är någon annan som kan ha dem så de kommer til användning igen.

Usch va tråkigt för dig. Skickar massa krya-på-dig-kramar till dig!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!

Gräddkannan är verkligen jättesöt! Perfekt till vårblommorna:)

Jag förstår precis - blev verkligen förvånad över att mina barn är så förtjusta i morfars limpa. Den innehåller ju både nötter, frön och russin och är dessutom mörk!! Men, den är helt enkelt jättegod:)

Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Helena sa...

Nämen vad vi har många liknande saker:-)Har 2 ärvda receptböcker efter mormor!Dom är så fina jag har dom står framme som prydnad:-)i ett gammalt bokställ!
Kram från mig!

Cajsas Faster sa...

Kul med fina fynd!
Hoppas ni hinner kurera er i helgen!
Ha en skön kväll, kram Marie

Kia sa...

Krya på er!
M har hostat i en vecka nu och fick feber då vi kom upp till Dalarna så det blev inte så mycket skidor för henne. Nu börjar jag känna mig torr i halsen men försöker inte låtsas om det! : )
Kram Kia

mammaxtre sa...

Vad trist med sjuka barn.

Sköt om dig

Tina sa...

Nu ska du se att det snart vänder och att ni snart är friska. Fina loppisprylar!

Kram och trevlig fredag/helg på dig, Tina

Kamilla sa...

Bakboken ser underbar ut. Billiga och fina fynd du gjort!

Kramar

Fröken Grön sa...

Åh, nu drabbades jag av loppislängtan...
Krya-på-er-hälsning till alla stackars sjuklingar!
/Anna-Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...