fredag 15 april 2011

Fredag & vårpiff!


I morse vid 8-tiden hade vi strömavbrott,
så klockradion betedde sig lite underligt.
Kunde inte sova vidare, så det var lika bra att gå upp.

Passade på att piffa klart i vardagsrummet.
Jag städade igår kväll och sparade det roliga till idag;)
Har köpt en ny duk till vardagsrumsbordet.

Kuddar jag köpte för några år sedan har fått komma fram igen,
men den som är hellila har hela 19 år på nacken!
Den köpte jag när jag flyttade hemifrån och tänk
vad roligt det är när färger kommer tillbaka.

Vår fondtapet går i en lila och silverton,
så nu matchar det så fint och det blev lite mer 
vårkänsla även här inne, eller hur?








Just nu är det lite gråmulet och kallt,
men hoppas solen även vill visa sig idag!

Ha en fin fredag alla!

Kram

Helena


13 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej!

Det blev ju jätte fint..
Härligt med lite färg så här på våren.

Ha en fin helg! Kramar Maria

Fru Vallmo sa...

Åh vilken härlig vardagsrum! Så fin och mysig!
Vilken vacker fondtapet!
Kram på dig fina du!

LyckligaPraliner sa...

Vårfint! Tycker om runda bord också :) Ha en riktig bra helg !

Ann-Louise

Helena sa...

Vart så fint så!Kan avslöja att jag har haft betydligt fler pelargoner än jag har just nu...
Lite lätt beroende framkallande!Ett trevligt beroende :-)
Trevlig helg!
KRAM från mig!

mina finaste. sa...

Vilket fint vardagsrumsbord ni har! Färg är härligt och nu till helgen ska jag plocka in påskris och klä med fina fjädrar.

En lite rolig sak är att färgerna i våra vardagsrum är rätt lika :)

Ha en go fredag!
Marie

Kamilla sa...

Härligt med lila! Ha en finfin fredag! Kramar

Camilla sa...

Vad fint du ha gjort, härligt med den lila färgen. Det blir fint när man blandar svart, grått och lila tycker jag. Ha en bra fredagskväll! Kram

VillaKarlslund sa...

Fint med lila, och helheten
var jätte snyggt.
Önskar dej en fin fredag.
Kram Tina

A House With A View sa...

Shit vad fint du har det! Snyggt med lila till den mörka soffan!! Bordet är jättefint, ett sådant skulle jag också vilja ha! Och jättefint mönster på kudden! Sen gillar jag tapeten också, håller för fullt på att checka vilken vi ska ha i vårt kontor!

Önskar dig en riktigt trevlig helg!

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhhh så fint du har gjort:)
Läckert med lite lila detaljer!!!

Önskar dig en solig & fin helg
Stor kram Susanne

Gugis Pärlor sa...

Fint piffat till helgen och våren! Lila passar fint i ert vardagsrum! Nu ska vi hoppas på sol hela helgen så att det riktigt våras och torkar upp i markerna...

Kram Gugi

Cajsas Faster sa...

Lila är ett säkert kort! Gillas skarpt av mig!

Mycket fin inspiration från tr.mässan oxå!

Hoppas helgen och påsklovet blir fint och skönt. Kram marie

mammaxtre sa...

Vad roligt att ha kuddar som hänger med år efter år :-)

Här hos mig finns ingen sol, ännu....

Ha det gott

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...