onsdag 26 januari 2011

Vacker kanna


Passade på att besöka "Navet" idag på em och hoppades på att de 
hade fått in något som ville följa med mig hem.
Då såg jag denna fina kanna som jag köpte för 75 kr.
Vad jag förstår är det en gammal kaffekanna, men jag
har ingen aning om vad jag ska använda den till.
Den är i ett väldigt bra skick och den är så blank och fin!

Den är signerad med namnet Oscar Nilsson Eskilstuna.
Är det något som vet något om denne person?
Eller rent av har en likadan och vet hur gammal den är?
Skulle vara jätte kul att få lite info.






Kram

Helena



12 kommentarer:

Tina sa...

Jag vet inget om Oscar, tyvärr. Kannan är fin, kanske kan du ha sommarblommor i den? Tårtkalas, fina gamla glasfat, silverskedar och kannan till...

Kram Tina

Tina sa...

Hej igen, du trodde väl inte att hundarna var riktiga? Skriv tillbaka isåfall, inget djurplågeri hos mig inte...

Kram Tina

Drömmar och Verklighet sa...

Vilken vacker kanna, den kommer passa bra i sommar :) Det är alltid roligt när man hittar något att ta med sig hem!

Trevlig kväll! Kram Anna

millandante sa...

Har ingen aning om kannan mer än att den är väldigt vacker!!

Härligt tips om ett bildkollage man blir glad av!!

KRAM

mina finaste. sa...

Tjusig kanna, den kommer du nog att ha mycket glädje av. Läste att någon känd inredningsprofil sagt att man bara skulle ha sådana saker i sitt hem som man tycker är vackra eller ser en kommande skönhet i.

Jag gillar också de rosa detaljerna i det mörka rummet i mitt senaste inlägg :)

Stor kram
Marie

Ps Jag jobbar som fysiker och pysslar med strålning och växelverkan :) Vad är du i för bransch?

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jättefin kanna - påminner om den jag har:)

Vet att Oscar var verksam i grannstaden Eskilstuna under 1900-talet.

Hoppas att du haft en skön kväll.
Stor Kram Annelie ♥

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Nu blev jag nyfiken. Vad är Navet för nåt??

Ha en mysig morgon! Kramar Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej igen!

Du har en utmaning inne hos mig! Kram kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jaha!! Där ser man.. Den har jag missat!
Vart ligger den? Nu blidde jag så nyfiken :)
Måste nog ta en tur dit..

Ska du hitta på idag då?

Kram, kram!

anette sa...

Ohoooj, vilken superfin kanna. Jag älskar att gå på second hand o loppisar, alltid kan man fynda något skoj!

kram anette

Skogslyckan sa...

Hej! Vad kul att Anna-Maria tipsat om mig. Kannan är tillverkad vid Oscar Nilssons metallvaru fabrik i Eskilstuna. Fabriken grundades 1898. Din kanna ser ut att vara nysilver men kan också vara pläter. Nysilver är oftast stämplat NS. Dessa kannor massproducerades, ofta i set med gräddkanna och sockerskål. Har en del kannor mm i min web-shop. Jag gillar också dessa kannor som är så fina att sätta en bukett blommor i mm.
Kul att du gillade min blogg, jag lägger mig som följare hos dig.
Varma kramar Pia

Allt och/eller Inget sa...

Oj så himla fin! Vilket kap du måste gjort :) Underbar!
Trevlig helg!
Ps vad fint du gjort på bloggen, har du ändrat fonten eller nåt?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...