söndag 9 januari 2011

Tidig vårkänsla



Takdropp med plusgrader, vår på väg?
Vi har ätit de sista kanelköttbullarna idag som var ett nytt inslag till jul!
Idag har jag annars städat undan julen,
fast behåller dock ljusstakarna i fönstren ett litet tag till.
Istället har jag inrett med bla de fina vårblommor
jag fått i veckan som gått...




Nu får Ni hoppa ned i lådan till nästa jul...


Miniamaryllisen har fått fyra nya blommor!



Tulpanerna har slagit ut och är så vackra! Vas och skål är ärvda saker.
Tavlan har min man vunnit på Konstklubbens lotteri.




Vårblommorna har fått flytta till köket som nu går i svart och vitt.





Tittade i Leilas bakbok och såg denna bild. Har ärvt burkar som på bilden.
Semlorna till vänster ser mumsiga ut och har redan klämt en i år!


Trevlig söndag!
Kram
Helena



3 kommentarer:

Carinale sa...

Hej hej, hittade hit via andra bloggar.
Tänkte att jag skulle lämna ett avtryck då jag vet hur glad man blir :)

/Carina

A House With A View sa...

Vilka häärliga bilder och verkligen jättefina tulpaner! Våra ljusstakar blir kvar ett tag till också, minstingen här hemma vill INTE dansa ut julen innan tjugondag Knut, hihi. Och vad häftigt att du har likadan plåtburk som på bilden :))

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Nilla Q sa...

Härligt med vårblommor!
Hade tänkt att baka semlor i helgen, men hann inte med det. Skadar väl i och för sig inte att vänta lite, kommer säkert bli en hel del semlor framöver ändå!

kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...