fredag 19 november 2010

Skrivarglädje

Som jag nämnt tidigare har jag alltid tyckt om att skriva. Det började med dagböcker, uppsatser var favorit i skolan och senare blev det en bok! Nej, det har ännu inte blivit någon bok, men tanken har funnits med mig under många år. Jag skickade efter en kurs i att skriva när jag var mellan 18-20 år. Den var väldigt  innehållsrik med instruktioner från att lära sig skriva allt från noveller, berättelser och så småningom till en bok. Jag fullföljde inte kursen, tror inte jag ens skickade in första uppgiften. Tyckte det var för svårt och det var väldigt synd, för pärmen var dyr!

Varför jag startar en blogg är att jag känner att jag vill skriva av mig och slippa ha allt i huvudet. Anledningen är inte bara att skriva om det som de första inläggen har handlat om. Tanken är att det blir som en dagbok, men även skriva om det jag tycker om att göra. Detta hoppas jag leder till att jag får ev råd eller kommentarer från er som läser bloggen. Andra kanske kan känna igen sig och komma med välkomnande tips!

Som Ni kan se, så har jag lagt upp en del bilder och det kommer fler så småningom. Jag tycker om att fotografera och det kan vara från en resa, från vardagen, några renoveringar som jag lagt ut bilder på eller bara något jag gillar.

Vi skrivs :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Helena. Jag vill följa din blogg. Du är duktig att skriva och jag kommer också att läsa din bok :o)Hoppas vi kan ses på en fika när du är i Nyköping Många varma kramar från Ullis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...