tisdag 30 november 2010

Solig dag med god mat!

Har varit ute i solen och promenerat denna fina sista novemberdag. Ganska kallt runt -11 och det kändes i ansiktet annars blev jag rätt varm av att gå! Försöker tänka bort tråkiga tankar när jag är ute och går, men idag fungerade det inte så bra. Det behövs en oerhörd styrka att orka vidare som jag inte besitter just nu. Inser att jag behöver få nytt tänk av någon som är proffessionell på området.
Min styrka sitter i att skriva ned mina känslor och tankar. Läkaren ansåg att det var ett bra sätt att skriva ned tankar som jag gör. Om det fungerar och känns bra som terapi för mig, så ska jag fortsätta med det.

Denna vecka har vi Linas Matkasse igen. Blir spännande med lite nytt! Det har blivit otroligt sena leveranser pga både väglaget och nya kunder den senaste tiden. Allt enligt chauffören som slängde några ord när han knackade på dörren igår kväll kl 22:30!
Så här många varor ingår i veckans leverans (35 st):



Denna vecka blir det:
Cowboysoppa från Vildaste Västern
Ratatouille med stora vita bönor, pasta och saltknaprig topping
Örtkyckling med matvete och kaneldoftande rödkålssallad
Lax på sparrisbädd och matvete med feta- och persiljeyogurt
Prinsens rotfruktsplockepinn med pepparrotskräm

Vi börjar med laxen, som vi ska äta ikväll. Enligt Lina är det den snabba rätten, men behöver inte betyda att den är enklast att tillaga...

Smaklig måltid på oss!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...