tisdag 1 februari 2011

Damm eller växthus?


Har varit inne hos flera andra som har gett mig inspiration till
att kanske någon gång skaffa ett växthus.
Min man ville köpa ett när jag fyllde jämnt för snart två år sedan,
men jag tyckte inte då att jag skulle hinna med
att ha ett eller vad skulle jag odla där osv?
Nu har jag börjat tänka om att det skulle ju vara riktigt trevligt
med ett växthus i lagom storlek.

Mina tankar lutar dock åt att först bygga en liten damm
som man kan sitta och njuta av från vår altan.
Vår altan har vi förresten tänkt bygga 
om till ett härligt uterum.

I detta uterum har jag tänkt fylla alla gamla saker
som jag har samlat på mig under åren.
De skulle passa in i en annan miljö.

Många projekt med många drömmar...

Hittade några bilder i tidningen "Drömhem & Trädgård" från i somras.
Titta och riktigt känn den härliga doften av sommar!




Näckrosor är ett måste i min kommande damm!
Sen ska jag dekorera med en massa fina stenar
som jag samlat från nästan jordens alla hörn!





Detta är ett kombinerat växthus och uterum och där
skulle jag kunna ha mina pelargoner och gamla ting!



Cupcakes med jordgubbar är ju aldrig fel det heller;)



Kram

Helena


14 kommentarer:

Kamilla sa...

Mmm härligt att drömma sig bort! Jättefina bilder du visar hoppas de blir verklighet för er!

Kram kram

Tina sa...

Fina bilder, härligt att snart kunna sitta ute igen. Ska snart fortsätta med mitt Shed, vill också gärna få till en lite vintage/ny känsla där. Ska ni bygga ngt i sommar?
Jordgubbsbakelsen ser väldigt god ut..sommar!!

Kram Tina

Ljusa vardag sa...

Å vad trevligt det låter med ett kombinerat uterum/växthus. Där kommer du stortrivas. Bra att bläddra i lite tidningar för att få inspiration. Ja nu vill vi att sommarn ska komma. Ha en fortsatt trevlig dag! Mvh Anna

Cajsas Faster sa...

Gör en damm först, eller uterummet.. jag tänkte ha en stor tunna i växthuset så lite som en minidamm blir det:)
Härligt att drömma och äta jordgubbsbakelser..
Kram

Helena sa...

Kombinerat uterum o växthus är vad jag känner för nu när jag drömmer om ett större växthus!Om jag var tvungen att väja så damm vill jag aldrig vara utan!!!
Kram från mig!

A House With A View sa...

Aaaah vilka häärliga inspirationsbilder!! Jag har ett litet växthus som är helt anspråkslöst. Började att göra lite fint kring växthuset förra sommaren men jag hann inte så långt. Det blir väl att fortsätta till sommaren!! Härligt också med en damm på tomten!!

Kraaaaaaaaaaaaam aka

mammaxtre sa...

Vad härligt med många planer i huvudet. Allt låter toppen. Näckrosor är ju så fina.

Ha det gott

Drömmar och Verklighet sa...

Hej! Hoppas du haft en bra dag :) Här i götet har regnet bara öst ner och hela skolgården på mitt jobb var en enda stor damm. Det är säkert mysigt med dammar i rätt miljö. Men efter den här dagen tycker jag helt klart att ett växthus låter som en mycket bättre ide :)

Kram Anna

A Cup Of Emilia sa...

Vilka härliga drömmar. Ett växthus är en dröm även för mig! :) Kramar från Emilia

Hildas hem - Sofia sa...

Mysigt! Ett växthus och en damm är ju underbara ting. Jag drömmer också om ett växthus kombinerat med ett uterum.

Jag önskar dig en fin onsdag!
Kram Sofia

mina finaste. sa...

Shit vilket fint uterum! Jag älskar sådana ljusa fina ställen och hade gärna pysslat runt där och sedan kopplat av en stund med en kopp kaffe :)

Roligt att ni har planerat ett sånt bygge! Lyllo :)

Nu blev jag också sugen på iaf en liten variant hemma hos oss.

Kram Marie

Kia sa...

Både damm och växthus vill vi(jag o M) ha här. Hon fick precis hem frökatalog från skolan som hon suttit och beställt ifrån. : )
Super snygg tvättstuga har ni! Kul att se.

/Kia

anette sa...

Låter romantiskt härligt med både damm och växthus, dessvärre är inte mina fingrar gröna så för min del går växthuset bort....men vackert är det!!
kram anette

Radhusdrömmar sa...

Åh vad jag längtar till sommaren nu... fina bilder du visar. Jag skulle gärna vilja ha ett växthus, men det är ju inte att tänka på här hemma på vår lilla radhustomt. Men jag vet att Hasselforsgarden har några små också.

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...