onsdag 2 februari 2011

Saker att glädjas av


Idag skiner solen igen, bara det kan göra en glad
och jag är på väg ut på lite stavgång.
Tänk att jag har lyckats gått dryga 15 mil på denna
period jag har varit hemma.
Känns bra, tycker jag!

Igår passade jag på att köpa några födelsedagspresenter
till några av familjemedlemmarna.
Sen handlade jag några småsaker till mig själv också.
Reorna började vara över nu,
men jag köpte bla svarta långa strumpor som
jag ska ha till stövlar för 20 kr.
Sen blev det en snygg ögonskugga från Make Up Store.
Dock ej på rea.

Igår var jag iväg på vårens första körövning och det var
ett tag sedan, då jag gjorde ett litet uppehåll på senhösten.
Jag sjunger i en damkör sedan fyra år tillbaka.
Vilken glädje och vilken energi jag fick!
Jag sjöng hela vägen hem i bilen,
så det har positiv effekt det kan jag lova!!


Vidare så väntar semlorna i påsen att ätas till em fikat.
Mannen köpte när de sålde för 7.50 kr/st!




Tulpaner
Ännu en bild nu på en bukett som jag fick i lördags.
Kan inte få nog av dem helt enkelt!





Linas Matkasse denna vecka och ikväll ska det lagas
currypanerad sej. Låter spännande!

Ja, det var några härliga saker att glädjas av,
eller hur?!



Kram på er!

Helena

14 kommentarer:

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Hej Helena!
På blogg.se måste man betala för att INTE ha reklam, det ingår liksom. Så jag vet inte hur man får dit det om man vill ha det.

Jag läset en artikel i GP för några dagar sedan om en seniorkör. Gamlingarna (runt 80 år) var så lyckliga att få gå dit och sjunga och det var veckans höjdpunkt. Man kanske skulle ordinera körsång istället för medecin. :)

Ha en bra dag!
Kram Johanna

Ljusa vardag sa...

Ja visst har man mycket att glädjas åt! Jag brukar tänka dem tankarna rätt ofta. Jättefina tulpaner! Jag har själv köpt en bukett idag. Hoppas maten från Linas matkasse blir god! Mvh Anna

A Cup Of Emilia sa...

Tack så mycket! På hemsidan ska det både finnas en blogg, min portfolio med bilder och även en shopp. Vad som är skillnaden är nog att på en blogg finns bara en "dagbok" medans på en hemsida kan du ha allt :)

Vi får med hem en matkasse. Det är lyx :)
Många kramar från Emilia

Skogslyckan sa...

Det är de små tingen i vardagen som glädjer mest. Du kan tro jag fick några vackra buketter igår också! Jasså var det dig jag hörde sjunga igår...ler. Ha en fin kväll!
Kram Pia

Kamilla sa...

Det låter som en härlig dag! God mat och semla mmm.

Ha en fin kväll! Kram

Tina sa...

Härliga saker på en härlig solig dag!
Hos mig har det ösregnat hela dagen. Men nu väntas snart lite gäster så det ska bli kul.

Kram Tina

Gugis Pärlor sa...

En händelserik och härlig dag på alla sätt! Fortsätt njut!

Kram Gugi

Helena sa...

Mmmums semla det är gott det :-)
Härlig dag du haft.Jag går oxå stavgång 3 dar i veckan!Det är så skönt efteråt känner jag mig så nöjd :-)
Kram från mig!

mammaxtre sa...

Bara man tänker efter så finns det alltid en massa att glädjas åt. Vilken energi jag utläser att du har idag. Härligt!

Huset vid ån sa...

Hej Helena!
Kul när man kan fynda på rean, dina tulpaner är så fina!
Hoppas semlorna smakade bra....

Ha en bra dag!
Kraaaam Therese

Kia sa...

Hej!
Ska nog se till att få den där Lina att leverera hem till oss eller nånstans jag kan plocka upp på vägen!!
Kram Kia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas semlan var god, det var den säkert. Sjunga i kör låter jättekul, fast jag skulle aldrig fixa det...fniss. Och vad duktig du är som har gått så långt.
Kramar
AnnaMaria

Hildas hem - Sofia sa...

Så härligt att ha så mycket att glädjas åt. Det gäller att se glädjen i allt!

Här är det tyvärr ganska så mulet idag. Men jag gläds åt en massa andra grejer så det gör inget :)

Jag lovar att vinka när jag kör förbi upp till Nora ;)

Ha en fin dag!
Kram Sofia

millandante sa...

Det var en massa härliga saker!!!
Blev glad av detta inlägg!:)

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...