söndag 5 december 2010

Andra advent

Tända andra ljuset och nu går det undan och snart är jul med jullov för barnen. I år blir det längre lov än vanligt eftersom jag är hemma. Det blir skönt och jag ska försöka ta mig tid att göra sånt de tycker om att göra som att titta på film, spela spel, leka mm.

Igår var vi och åt julbord och det var gott och mysigt! Jag är inte så förtjust i julmat, men det var lagom med mat med hemmagjorda köttbullar och ingen trängsel och härliga desserter som chokladbrylé, saffranskaka och hemmagjord kola samt annat gott godis!

Börjar sova lite bättre nu, men vaknar till någon gång på natten fortfarande. Jag skulle vilja börja träffa en beteendevetare eller liknande, men jag behöver få ordning på sömnen och tankarna om att återgå i arbete först. Där är jag inte riktigt ännu och därför får jag vänta, enligt läkaren. Det låter klokt annars lär jag säkert inte ta till mig det jag ska lära mig...

Ha en trevlig adventskväll!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...