lördag 4 december 2010

Konsten att avläsa ögon

Att ögon kan avslöja väldigt mycket har jag varit ganska omedveten om.
Eller egentligen inte, för jag kan se hur någon mår eller känner genom
att avläsa ögonen. Trodde nog inte att någon annan kunde avslöja mig.
Ögonen kan avslöja glädje, lycka, skratt, förälskelse, nyfikenhet, lugn,
men också frånvaro, ledsamhet, sorg, trötthet, stress, ilska.

Det har synts i mina ögon den senaste tiden att jag inte mår som jag brukar
och att det är så enkelt att bli avslöjad är nog inte alla som kan se.
Det är personer som har sinne för att kunna läsa av sina medmänniskor
på ett bra sätt. Personer som bryr sig och känner medkänsla.

Vid ett tillfälle när jag väntade vårt andra barn sa en vis kvinna
innan hon visste, att hon såg på mina ögon att jag väntade barn...

Det är ingen som har lika ögon, varje person är unik
Personligheten kan avslöjas i dina ögon
Konsten att avläsa ögon tror jag inte alla har
Ta tillvara på den kunskapen, som är guld värd...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kloka ord! Min farmor var just en sådan klok dam som såg på människors ögon vad som var på gång.
Kram Linnéa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...