torsdag 9 december 2010

Simning och julteater

Har fått se många duktiga barn idag framföra sina färdigheter. Först blev det 7-åringen som har gått sin andra termin på simskola och idag hade de uppvisning för föräldrarna. Vi fick se allt de lärt sig under de 14 veckor de deltagit. Det var endast en som klarade att simma 25 m i den stora bassängen, som är kravet för att kalla sig fullärd. Det var vår lille son och han fick stolt visa oss när han hoppade från kanten och ner i bassängen där det var 3.70 m djupt! Sen simmade han 25 m och simläraren sa att han behövde inte gå på simskola nästa termin. Han ska bara fortsätta träna att simma och bli ännu duktigare. Vad roligt att se att han kan simma nu!! När de gick hem fick de ett diplom och en glasstrut!

Hem för ombyte och hämta fikakorg och vidare på julteater som 1:an hade. Det var ett litet framträdande med spel och julsånger. De sjöng tom lite på engelska och de var såå duktiga! Efteråt fikade vi med lussekatter och pepparkakor och en liten skumtomte!

Nu är jag ganska trött och imorgon väntar ännu mer...
Godnatt: :-)

P.S Otroligt kul att min blogg fått fler och fler besökare. Det vore ännu roligare om några fler ville lämna en kommentar! Idag har det hittills varit 49 st och jag är glad att jag igår kväll gjorde ett inlägg på Facebook sidan för Linas Matkasse. Där visade jag hur rätterna sett ut förra veckan och det gav effekt. Hurra för mig!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...