torsdag 2 december 2010

Läser tidningar

Jag har upptäckt tidningen Amelia igen. Det var många år sedan jag läste den och förstår inte varför det har dröjt så länge? Det var min man som kom hem med den när han hade varit och handlat. Det var första veckan jag var hemma, så jag var extra känslig och blev så glad att jag nästan fällde en tår att han köpt den! Den innehåller ju allt jag tycker om att läsa om. Reportage med  kända och okända personer, mode, smink, inredning, hälsa, mat- och bakrecept mm mm.
ALLT som en tidning ska ha, enligt mitt tycke!!

Jag fastnade för ett stort reportage med Laila Bagge Wahlgren och jag gillar verkligen henne! Hon verkar vara så sympatisk, glad och har en trevlig utstrålning. Där hon är idag låter som en askungesaga om man läser om hennes uppväxt och det hon har varit med om.
Hennes lärdom är att Älska Dig Själv och jag citerar "kärleken till dig själv och andra är viktigare än allt annat i livet. Älska människor här och nu, och kom ihåg att berätta hur mycket du tycker om dem".
Vidare Skaka Av Dig Elakheter och jag citerar "gå inte i försvar mot elaka tungor, försök kliva ur leken och skaka av dig saker istället".

Det är stora lärdomar som jag tar till mig...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...