onsdag 8 december 2010

Vardag

Idag har jag känt mig väldigt trött! Har ju varit i farten denna vecka med olika sysselsättningar, så det har satt sina spår i rygg och nacke. Vilade hela fm med telefonen avstängd...underbart!
Efter skolan var barnen ute med sina bobbar som vanligt och körde vägar. Igår hade de tom pannlampa eftersom det blir mörkt så fort. Det tyckte de var jätte spännande!
Kunde inte vänta längre utan jag klippte lille sonen och det blev ganska bra om jag får säga det själv. Jag frågade om han ville åka till en riktig frisör och klippa sig, men det vill han inte. Så jag forsätter väl ett tag till då. Jag har ju gjort det i många år nu...

Nu har veckan tagit slut med Linas Matkasse och denna vecka har vi mest ätit rester hittills. Nästa vecka är det dags igen och det blir sista innan de tar jullov. Så här trevliga har rätterna sett ut denna vecka:



Lax på sparrisbädd och matvete med feta- och persiljeyogurt



Ratatouille med stora vita bönor, pasta och saltknaprig topping



Örtkyckling med matvete och kaneldoftande rödkålssallad



Prinsens rotfruktsplockepinn med pepparrotskräm



Cowboysoppa från Vildaste Västern

Min favorit denna vecka blir rotfruktsplockepinn!


Ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...